Graviditetstester

Allt googlande medans jag väntade på att det kunde vara dags att testa resulterade i massor av onödigt vetande, hälften vetenskap och hälften rykten, skrönor mm. Eftersom vi "prickat" ägglossningen, hade vi typ 30% chans att få plus på stickan.

Om man träffar ägglossningen brukar man säga att dessa siffror stämmer ganska bra:
- 15 år, 40%
- 20 år, 40%
- 25 år, 30%
- 30 år, 25%
- 35 år, 20%
- 38 år, 10%
- 40 år, 5%
- 43 år, 1%

Enligt paketen (gravtesten) kan man börja testa på BIM (Beräknad Icke Mens) - 3, dvs tre dagar innan man tror att mensen ska komma. Det gjorde jag, och dra mig baklänges om där inte var världens svagaste streck. Ok, man kunde bara se det om man höll stickan mot en lampa och vinklade den lite snett.. Så frågan var, inbillning eller ej? Jag vände mig till min trogna följeslagare Google igen, och Yes, ett plus är ett plus är ett plus är ett plus.

Som alla nojjiga förstagångs-gravida, så var jag självklart tvungen att testa igen, och igen, och igen. Jag hade lagrat upp med 5 gravidtest, och de närmsta dagarna gick alla åt... Jag knallade även iväg och köpet ett ClearBlue för att vara riktig säker. De billiga testarna kanske ljög? ;)

Graviditetstest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0