Att sova i den blöta pölen....


Plastad frotté är en underskattad vara... Själv så handlar jag min i "storpack" på Ullared.
Man kan ha det till i princip allt. I alla fall minst 5 saker.

1) Innan bebisen är född, kan man ha den i sin egen säng, ifall ifall vattnet går när man sover (och man inte vill att madrassen ska bli blöt).
2) Man kan också ha den på passagerarsätet när man åker in till BB, ifall man är rädd om sätet. Och YES, även om vattnet redan gått, och du har binda på, så kan det komma en "flod" till. Så var rädd om bilen!
3) I bebisens säng under lakanet (ifall det kommer lite väl mycket kiss)
4) På skötbordet. Jag har alldig plastad frotté där, för det kommer ibland en kiss-stråle när blöjan byts, och då suger frottén upp, utan att blöta ner den underliggande skötbädden.
5) I mammans säng (ifall man liggammar). Yes, ibland somnar man (i alla fall jag), och då när man vaknar är det lätt hänt att man ligger i en pöl av bröstmjölk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0